Το Instagram θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχει εκθρονίσει το Facebook, όσον αφορά το engagement των χρηστών. Συγκεκριμένα, το Instagram engagement των brands’ accounts αυξήθηκε κατά 29% μεταξύ Οκτωβρίου 2017 –  Μαΐου 2018 (πηγή: Socialbalkers, 2018). Αυτό σημαίνει πως το Instagram αποτελεί – σήμερα πιο πολύ από κάθε άλλη φορά – το Social Medium, μέσα από το οποίο πρέπει μία επιχείρηση να έχει αντίκτυπο στο κοινό της.

Πώς όμως να δημιουργήσεις το κατάλληλο Instagram Profile για την εταιρεία σου; Ή πως να “επασυστηθείς” στους Instagram Followers με μία νέα ταυτότητα;

Με άλλα λόγια… πώς θα αποκτήσεις το αξιοζήλευτο Instagram Feed που έχουν όλοι οι μεγάλοι ανταγωνιστές σου;

research, research and… research!

Η σωστή έρευνα είναι το ήμισυ του παντός, μία παράφραση του γνωστού γνωμικού που ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωσή μας! Μία ολοκληρωμένη έρευνα περιλαμβάνει παρακολούθηση των ανταγωνιστικών accounts στο Instagram. Σημαντικό είναι να μπορείτε να εντοπίζετε για κάθε Instagram Account, αν ακολουθεί κάποιο συγκεκριμένο concept για τις δημοσιεύσεις του, την εκφορά του λόγου στα captions των post, αν ακολουθούν μία affiliate πολιτική και τέλος αν δημιουργούν engagement/interactions με το κοινό τους, με κάποιο ιδιαίτερο τρόπο. Παρακάτω θα αναλυθούν τα βήματα δημιουργίας/ επαναπροσδιορισμού ενός Instagram Account, οπού θα γίνουν και πιο κατανοητά τα παραπάνω.

#0: Bio

Δώσε έμφαση στη περιγραφή του Instagram Account σου γιατί είναι από τα πρώτα πράγματα που δίνει προσοχή κάποιος. Έχοντας κάνει την έρευνα ανταγωνιστικών Instagram Accounts, είσαι σε θέση να δημιουργήσεις το σωστό, σύντομο και έξυπνο bio. Παρουσίασε μέσα σε μία πρόταση το ποιος είσαι. Στη συνέχεια, πρόσθεσε ένα tagline, δηλαδή μία έξυπνη πρόταση που σε εκφράζει. Τέλος, θα ήταν χρήσιμο να προσθέσεις τους τρόπους επικοινωνίας που χρησιμοποιείς.

#1: Aesthetics

Επίλεξε εξαρχής μία συγκεκριμένη αισθητική που θα έχει το Instagram Account σου. Το bio καθώς και η πρώτη οπτική που δίνει το feed σου στους άλλους είναι και αυτό που τουςωθεί να σε ακολουθήσουν. Κράτα ως κυρίαρχο στοιχείο όλων των εικόνων σου ένα χρώμα, ένα background, μία συγκεκριμένη γραφιστική οπτική και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως θα δημιουργήσει ένα συνεκτικό και ομοιόμορφο Instagram Feed.

2: Stories & Highlight Covers

Μπορεί να μην έδινες μεγάλη βάση στα Instagram Stories μέχρι στιγμής, αλλά αυτό πρέπει σίγουρα να αλλάξει αν θες να αποκτήσεις ένα engaged κοινό. Δημιούργησε γραφιστικά/κονσεπτικά templatesπου συνάδουν με το κάθε Highlight του account σου, και δημιούργησε όσα περισσότερα Stories μπορείς κάθε εβδομάδα. Μην το παρακάνεις με τα Highlights, αλλά περιορίσου σε θεματικές ενότητες “της ζωής” της επιχείρησης σου που “παράγουν” συχνά περιεχόμενο, ώστε να παραμένουν ενεργά όλα τα Highlights σου.

#3: Captions

Μια εικόνα, ίσον χίλιες λέξεις λένε, και κάτι θα ξέρουν… Το caption που συνοδεύεις την κάθε σου εικόνα είναι εξίσου σημαντικό με την ίδια την εικόνα, γι’ αυτό πρέπει να συνάδει με την αισθητική και τον σκοπό του post. Με άλλα λόγια, η λογική του KISS (Keep It Simple Stupid) είναι αυτή που πρέπει να ακολουθήσεις, ώστε να γράφεις σύντομα και έξυπνα captions που δεν απαιτούν την ιδιαίτερη και αμέριστη προσοχή του αναγνώστη.

#4: Hashtags

Η αλήθεια είναι ότι χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα hashtags μπορείς να πετύχεις περισσότερο reach και engagement. Το μέγιστο όριο των hashtags για το Instagram είναι 30 αλλά μπορείς να αποφασίσεις αν θέλεις να επιλέξεις περισσότερο traffic για το post σου ή καλύτερη αισθητική. Επίλεξε να χρησιμοποιήσεις κάποια site ή εφαρμογές που σε βοηθούν να προσθέσεις τα δημοφιλέστερα και καταλληλότερα hashtag στο post σου (κάποια παραδείγματα τέτοιων site είναι το “TagBlender”, “HashtagsForLikes”, “InstagramTags”)

extra tips…

  • πρόσθεσε Τοποθεσία όπου μπορείς, είτε σε Story είτε σε Post γιατί είναι αποδεδειγμένο πως έτσι η δημοσίευσή σου λαμβάνει 79% περισσότερο engagement (SocialPilot, 2019)
  • για περισσότερο engagement πρόσθεσε δημοσιεύσεις με Tags, καθώς δημιουργούν 59% περισσότερο δεσμευμένο κοινό
Μην ξεχάσεις να το μοιραστείς!