Ήξερες ότι το 93% των B2B πελατών προτιμούν να αγοράζουν online απευθείας από τους εμπόρους; Στη σημερινή πολυπληθή B2B eCommerce αγορά, οι πελάτες απαιτούν μία εύκολη, ελκυστική online αγορά, που δίνει την αίσθηση του B2C.

Η διαχείριση μίας B2B eCommerce επιχείρησης δεν είναι πάντα τόσο απλή – ειδικά αν είσαι νέος στη χρήση μίας eCommerce πλατφόρμας. Υπάρχουν πολλές πολυπλοκότητες στη διαχείριση μίας B2B ecommerce επιχείρησης – διαφορετικές από το B2C eCommerce και τις άλλες μορφές των online πωλήσεων.

Από την επεξεργασία περίπλοκων παραγγελιών, την βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη και τη βελτιστοποίηση του site σου για inbound marketing, πολλά υπεισέρχονται στη διαχείριση ενός eCommerce website.

Κι ενώ συχνά μπορεί να μοιάζει με ένα ταξίδι δοκιμών και λαθών, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιχείρησή σου θα ωφεληθεί από μία μεγαλύτερη παρουσία online. Έχει φτάσει η ώρα να θέσεις τους δικούς σου στόχους στην υλοποίηση του δικού σου eCommerce success story.

Ελπίζουμε να εμπνευστείς από τα παρακάτω success stories εταιρειών που μπήκαν στο ταξίδι του B2B eCommerce.

3 Ιστορίες B2B eCommerce για να σε Εμπνεύσουν

Η επιτυχία της δικής σου B2B eCommerce επιχείρησης δε στηρίζεται μόνο στο σχεδιασμό ενός φανταστικού website και στην προσθήκη λίγων call-to-action. Από την επιλογή της σωστής eCommerce πλατφόρμας μέχρι το branding και το showcasing των προϊόντων σου, απαιτείται πολύς σχεδιασμός και στρατηγική για τη δημιουργία ενός ελκυστικού και επικερδούς online καταστήματος.

Δείτε πώς τα ακόλουθα brands κατέκτησαν την τέχνη των online πωλήσεων, κέρδισαν brand awareness και διπλασίασαν το τζίρο τους.

1. Παγκόσμια επέκταση του Rubik

Όλοι γνωρίζουν πως ο Κύβος του Rubik είναι το νούμερο 1 puzzle σε πωλήσεις στην ιστορία. Έτσι, όταν η εταιρεία Rubik αποφάσισε να μεταφέρει την επιχείρησή της online, ήξεραν ότι είχαν την δυνατότητα να διευρύνουν την εμβέλειά τους και να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Σύμφωνα με τον eCommerce & Digital Marketing Director της Rubik, Fabrice Druelle, η Rubik έψαχνε στην αγορά μία πλατφόρμα eCommerce που να της επιτρέψει να κλιμακώσει τον κύκλο εργασιών της και να επεκταθεί σε νέες χώρες.

«Χρειαζόμασταν μία κλιμακωτή λύση… με υψηλό βαθμό ευελιξίας» είπε ο Druelle.

Με το Magento Commerce 2, η Rubik κατάφερε να λανσαριστεί γρήγορα. Μέσα σε τέσσερις μήνες, η εμπειρία των πελατών τους άλλαξε από ένα site καταλόγου σε μία πιο διαδραστική εμπειρία – με περισσότερες επιλογές για τους διανομείς παιχνιδιών, φρέσκο περιεχόμενο, νέα διαδικασία checkout και ένα ευρύτερο φάσμα χαρακτηριστικών.

Ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 150% τους πρώτους έξι μήνες και το conversion rate διπλασιάστηκε.

Στην περίπτωση της Rubik, η επιλογή μίας πιο ευέλικτης και κλιμακωτής πλατφόρμας eCommerce τους ενεργοποίησε για να μεγαλώσουν σημαντικά την επιχείρησή τους και να προσφέρουν μία καλύτερη εμπειρία στους διανομείς και πελάτες τους.

2. Σχεδιάζοντας το μέλλον με την HP

H HP κατασκευάζει υπολογιστές, σταθμούς εργασίας και εκτυπωτές για επιχειρήσεις και καταναλωτές.

Όταν αποφάσισαν να διευρύνουν το Τμήμα Ασίας-Ειρηνικού (και να ανοίξουν πέντε online καταστήματα), συνειδητοποίησαν ότι χρειάζονταν μία πλατφόρμα που ήταν έτοιμη για το μέλλον, χωρίς ωστόσο να χάνει την τοπική αίσθηση.

Η ΗΡ στράφηκε στο Magento Commerce για μία πλατφόρμα που μπορεί να υποστηρίξει πολλαπλά καταστήματα διεθνώς. Με την καλύτερη πλοήγηση in-site, design templates και ασφάλεια on-site, το Magento ήταν η προφανής επιλογή για τη διεύρυνση του Β2Β eCommerce website τους.

Η δημιουργία νέων online καταστημάτων σε διαφορετικές περιοχές ήρθε με μια σειρά εμποδίων – ειδικά σε όρους περιεχομένου, επεξεργασίας πληρωμών και μεταφράσεων. Με τη σωστή πλατφόρμα eCommerce, η μετάβαση έγινε χωρίς εμπόδια και είχε σημαντικά οφέλη για την εταιρεία.

Το αποτέλεσμα ήταν μία πιο «τοπική» αίσθηση για τους online χρήστες και μία μετάβαση του 23% των χρηστών να προτιμούν να αγοράζουν τα προϊόντα τους online αντί στο φυσικό κατάστημα.

3. Επιλύοντας περίπλοκα προβλήματα για την VINK VTS

Η Vink VTS είναι μία εταιρεία πλαστικών που παρέχει μία ευρεία γκάμα πλαστικών σε επιχειρήσεις. Οι βιομηχανίες που εξυπηρετεί περιλαμβάνουν κατασκευαστικές, αυτοκινητοβιομηχανίες, ιατρικές, μεταφορές και πολλές ακόμη.

Ενώ έχουν κυριαρχήσει στο χώρο, εξυπηρετώντας πάνω από 120.000+ πελάτες online, χρειάζονταν να επιλύσουν κάποια περίπλοκα ζητήματα, ώστε να παρέχουν μία καλύτερη εμπειρία και να αυξήσουν τα έσοδά τους.

Χρειάζονταν να μετακινηθούν από την υπάρχουσα tailor-made πλατφόρμα τους σε μία πιο ευέλικτη. Έτσι, έφτιαξαν μία νέα Magento Commerce πλατφόρμα. Αυτό επέτρεψε στους Β2Β πελάτες τους να βλέπουν όλες τις αποστολές, τις παραγγελίες και τα τιμολόγια online σε πραγματικό χρόνο.

Αυτή η επανα-δημιουργία της eCommerce πλατφόρμας τους, τους παρείχε τη δυνατότητα για μεγαλύτερη ευελιξία και κλιμάκωση, εν γένει. Το αποτέλεσμα ήταν μία αύξηση κατά 160% των παραγγελιών μέσω του website και η μετακίνησή τους από τις εισερχόμενες κλήσεις πωλήσεων σε online παραγγελίες.

Μαθήματα από τα Top B2B brands

Αναρίθμητα brands πήγαν τις επιχειρήσεις τους online, ανοίγοντας online καταστήματα και επενδύοντας στη δική τους Β2Β eCommerce πλατφόρμα.

Η επιτυχία αυτών των brands εξαρτάται από το συνδυασμό της σωστής πλατφόρμας, του σωστού μηνύματος και της σωστής στρατηγικής marketing. Τα παραδείγματα που αναφέρονται πιο πάνω εκπροσωπούν Β2Β εταιρείες που κατανοούν την αναγκαιότητα να συμβαδίσουν με την αλλαγή της εποχής και την αξία στην παροχή νέων λύσεων σε σύνθετα προβλήματα.

Τα top B2B brands ξέρουν πως:

  • Να γεφυρώσουν το χάσμα και να λύσουν τα προβλήματα των πελατών τους
  • Να παρέχουν αξιόλογο, εκπαιδευτικό περιεχόμενο
  • Να κερδίσουν χρόνο και χρήματα για τα ίδια και για τους Β2Β πελάτες τους
  • Να διευρυνθούν σε νέες αγορές και να προσφέρουν καινοτόμα προϊόντα
  • Να επιλέξουν μία eCommerce πλατφόρμα που θα αναπτύσσεται μαζί με την επιχείρησή τους
  • Να επενδύσουν σε digital τεχνολογίες
  • Να αυξήσουν την αφοσίωση στο brand τους μέσω καλύτερης εξυπηρέτησης πελατών
  • Να συμβαδίσουν με τα εταιρικά trends, τα eCommerce events και τις τελευταίες στρατηγικές marketing
  • Να μείνουν πιστοί στο μήνυμα, την κληρονομιά και την αποστολή του brand τους

Θέλετε να αναπτύξετε κι εσείς τη δική σας Β2Β επιχείρηση online?

Μην ξεχάσεις να το μοιραστείς!